Adresonderzoek
Was ist das?
U kunt in de volgende gevallen een adresonderzoek aanvragen bij de gemeente:
- Iemand staat op uw adres ingeschreven die er niet woont.
- Iemand heeft een briefadres op uw adres en u kunt die persoon niet meer bereiken.
- Iemand heeft een briefadres op uw adres en u wilt uw toestemming voor het briefadres intrekken.
Wie funktioniert das?
U kunt een adresonderzoek aanvragen als u eigenaar, huurder of medebewoner bent van de woning. U kunt een adresonderzoek ook weer intrekken.
Was sollte ich tun?
U vraagt een adresonderzoek aan bij de gemeente.
Online einen Termin vereinbaren
Sie können telefonisch einen Termin vereinbaren unter 14 045
U vraagt een adresonderzoek aan bij de gemeente.
Was benötige ich?
- Ihr gültiger Identitätsnachweis.
- Bewijs dat u eigenaar of huurder bent van de woning, bijvoorbeeld een koop- of huurcontract.
- Weet u om welke persoon het gaat? Geef dan ook de naam, geboortedatum en telefoonnummer van deze persoon door.
Wie lange dauert es?
- Een adresonderzoek duurt maximaal 12 weken.
- U krijgt bericht over de uitslag van het onderzoek.
- De gemeente kan na het onderzoek iemand uitschrijven of inschrijven op een nieuw adres.
Zusätzliche Informationen
Het verhogen van de kwaliteit van de adresgegevens (in de BRP) en het bestrijden van adresgerelateerde fraude is belangrijk. Daarom heeft de overheid een speciale aanpak hiervoor in het leven geroepen. Diverse organisaties werken hier samen om de kwaliteit van de adressen blijvend hoog te houden. U leest er alles over op de Landelijke Aanpak Adreskwaliteit | ICTU.